Langsung ke konten utama

JESUS ​​VÅR SÄKERHET-JACKY HAAS-SPANIEN (INTERN KATOLISK ROME). Swedia.

Bild av Jesu ansikte
Bild av Jesu ansikte
Jesu ansikte
Visste du att när den första bilden av Jesu ansikte var gjord, vem först hade en bild av Jesu ansikte?

I berättelsen om korsets berättelse sägs det att Maria Magdalena torkade Jesu ansikte med en trasa så att hon fick höra att hon fick en bild av Jesu ansikte på den tyg som hon torkade

I en annan berättelse ägs bilden av Jesu ansikte av någon utan att förstå det, även betraktat som ett misstag, eftersom ägaren känner att han aldrig känner till en sådan person, inte heller tar han bilder av människor eller bilder eller skulpturer så, men varför finns det en kliché på sin kamera hennes, och varför foto skivor kan skriva ut dessa bilder?

Följ följande historia för en förklaring:
När jag var på pilgrimsfärd till det heliga landet i mitten av oktober 1982 tog jag en massa bilder med den statiska kameran 110.

När jag gick hem och efter att bilderna tvättades och skrivits såg jag den här bilden av Jesus bland andra bilder. Först trodde jag att butikskonsulenten felaktigt gav bilder av andra människor till mig. Jag sa till min man att jag inte kände mig som att ta bilder på så sätt. Jag kommer inte heller ihåg att jag har sett en sådan bild. vi undersökte båda klausulen och det visade sig att bilden verkligen var i klichéerna på mina fotografier.

Jag är väldigt förvirrad, särskilt för att jag inte kommer ihåg var jag tog bilden. Därför visade jag det för pastorn som ledde vår grupp. Prästen sa att han hade gått till heliga landet många gånger, men hade aldrig sett bilden där.

Sedan visade jag bilden till en präst i vårt område som studerade och utforskade det heliga landet. Han sa också att han aldrig hade sett en sådan bild.

Därefter tog resebyrån som tog resan bilden till New York. De visade det för människor som studerade målningar och fresker. De uppgav också att bilden inte var i det heliga landet.

Efter att ha sett fotot återvände jag till det heliga landet tre gånger. Varje år letar jag efter och frågar någon om bilden, där jag kan få det, men ingen vet.

Bildens berättelse började spridas när några av mina vänner visste att jag letade, men fick inte svaret.

Min man och jag kände skönheten i fotot och vi vill att andra ska njuta av sin skönhet, för att vi är lågfranciskaner i vår tjänst. Vi började skriva ut den, delade den och många vackra saker hände, trots att vi inte berättade bakgrunden till fotoställningen.

Jag är ovillig att berätta historien eftersom jag vill att fotot ska undersökas mer noggrant. För mig själv gjorde detta mig nervös, särskilt för att jag inte kom ihåg att jag hade tagit bilder på så sätt. Jag kommer verkligen inte ihåg, men hur kunde någon glömma att han en gång fotograferade en så vacker bild.

Detta foto cirkulerar nu över hela världen och USA. Jag hoppas att folk inte vill veta eller vara intresserade av fotoets ursprung, men bara se Kristi skönhet och majestät. Han är en stråle av kärlek, som ses på detta foto.

Vår önskan är att ta med Kristus till alla genom detta foto. Och som du kan se själv är historien bakom det här fotot inte så viktigt.

Jag kallar inte historien ett mirakel, som vissa säger, det jag vet är att det här fotot har gett fred till många människor trots att de inte vet något om det här fotot. Och jag tackar gud för det.

Vem tar bilder eller hur de uppstår är inte viktigt. Det viktiga är Kristi ansikte.

Shalom i Kristus

Jackie Haas

Det följande är Fader Jose Alesons skrivande om bilden av Jesu ansikte som nämns ovan.

Jag har varit pastor Agustin sedan april 1946 och nu är jag 68 år gammal. I oktober 1987 fick jag en bild av vår Herre Jesus Kristus som en gåva. När jag kände igen honom, tillbed jag genast honom i tillbedjan.

Under den andra veckan i februari 1989 erkände en fotograf Guds ansikte på bilden och började fotografera den. Sedan berättade jag för honom att han kunde ta bilden till sin studio eftersom han kunde arbeta bekvämt och lugnt. Namnet på fotografen Luis Miyar och hans studio ligger i Rua, 2: e St. Ovido, Österrike, Spanien.

När han slutade arbeta med det började vi hålla en bönegrupp i hans hem. Denna bönegrupp liknar Padre Pio bönegruppen från Pietrelcina. Luis hade gjort flera bilder av Gud och satte dem på bordet i samma rum, där bönegruppen hölls. Vi alla haft inredningen.

Vi började alla att be rosenkretsen när vi lärde oss att Gud talade genom Jose Ramon. Gud skickade ett meddelande till tre personer i rummet: Juana Mari (Luis hustru), 7-årig Covi (Luis dotter) och Luis själv. Jag spelade in allting som Gud sa. Genom Jose Ramon frågade jag Herren, Herre, kan Gud förklara några saker om de bilder som uppförts av Luis och de bilder jag fick som gåvor? Gud svarade, mina barn, det här fotot är en bild av mitt sanna ansikte. Hedra varje dag Jag kommer att ge dig speciell nåd, precis som jag ger barmhärtighet mot den person som skapade den ursprungliga bilden. När detta foto togs var jag närvarande. Denna böngrupp hölls i San Sebastian Garabandal, Spanien.

Fler bilder av vår Herre gjordes och delades med pastorer, monsignorer och bönegrupper. De blev alla förvånade och blev kär i Guds foto.

Den 19 december 1989 på Jungfru Maria i Guijon-kyrkan, Österrike, Spanien, påskyndades Jungfru Maria om olika allmänna och speciella saker som vanligt på tisdag. Dessa frågor ställs in via Maria del Rosario Frechoso som bor i Duque de Rivas 8: e St. 3: e A, del Rosario. Mina kära barn, jag hoppas att du har tillräckligt med pengar för att skriva ut ett stort antal bilder av min son, för att många av mina barn vill ha dem, men de kan inte. Då frågade jag Jungfru Maria att diktera de ord som kunde skrivas ut på hennes sons foto. Vår Fru svarade genom Maria del Rosario. På ett litet foto skriver du en gåva från Gud så att alla känner till hans stora ansikte som uppenbaras genom hans bild. På toppen av ett större foto skriver du ner det Vår Jesu Frälsare.

Flera gånger gjorde Gud uttalanden om fotona och om de mirakel han gjorde, om hur vi skulle bevittna Honom kom ut ur själva bilden och från den heliga eukaristin när han återvände triumferande. Han sa att han bodde i var och en av bilderna.

Han sa att vi ber mycket framför hans foto. Hans ögon ser alltid allt gott och ont som vi gör. Han sa att vi inte skulle dela med sig av hans bilder som att distribuera godis, men ge dem till människor som verkligen vill ha dem och acceptera dem med respekt och tro.

Vi inser att det finns många mirakel som Jesus kan göra på detta foto och vi tillber honom; Vi ställer vår tillit, tro och kärlek i Honom.

Han bad också om att jag ber varje natt mellan 12 och 12:15 och att jag välsignar vattnet, som används i kyrkor. Han rekommenderar att vi inte bara använder det som heligt vatten utan också som dricksvatten och att välsigna Rosary, frimärken, medaljer, statyer, hus och alla som kommer att bli välsignade. Hans välsignelser och välsignelser kommer att finnas på varje hushåll, oavsett hur dåligt situationen är. Därför rekommenderar han att vi ber varje natt vid samma tidpunkt.

När det gäller fotografiens ursprung fick jag inte en bättre förklaring och eftersom det finns några saker jag hörde kan jag förklara det så här: Ett amerikanskt par åkte till helgedomen för en pilgrimsfärd för flera år sedan. När de var där tog de massor av fotografier. Efter klichéerna tvättades och trycktes såg de en bild av Herren Jesus Kristus. Eftersom de visste exakt att de inte fotograferade människor, bilder eller skulpturer som den i bilden, trodde de att deras bilder bytte ut med bilder av andra människor. Därefter återvänder de till fotoutskottets tvättplats. Efter kontroll visade det sig att klausulen var belägen mellan de två klichéerna som faktiskt fotograferades av dem.

En gång frågade jag Gud om en sådan förklaring och Gud sa att förklaringen var tillfredsställande. Men det finns fortfarande motsägelser som förklaras i brevet till fadern och mamman Francisco Canairejo. Slutligen drar jag slutsatsen att det som är viktigt för Högst är sanningen. Sanningen är en underbar gåva som gör oss mänskliga. Metoden är inte viktig och meningslös och är inte alltid densamma i saker som är glada och svåra att tro på det.

Den Högste kommer att välsigna oss på samma sätt som han välsignar ett par som har skapat denna vackra bild av Gud. Jag är mycket tacksam för att få Herrens och Marys möjlighet att hedra Gud i hans bild.

När Jungfru Maria begärde att fotot skulle skickas till en av hennes söner på Woytila. Påven tackade och var mycket glad för att han hade hedrats för att få en så vacker present.

Jag klagade också till Gud eftersom väldigt få människor hade accepterat fotot och såg det som viktigt. Därför bad Gud om att två staplar fotografier skickas till Carmelite-systrarna i San Jose och en annan till inkarnationssystrarna på Avila. Gud begärde att antalet bilder som skickades inte räknades först, men numret skulle vara exakt detsamma som antalet systrar från de två klostren.

Tydligen vad Gud sa var sant. Detta är känt från tackbrevet från systrarna från de två klostren. De blev förvånade över att antalet skickade bilder var exakt samma som antalet systrar där.

Klostret på Avila begärde 13 fler bilder eftersom det skulle finnas 13 nya systrar som skulle komma in i klostret. Gud berättade att jag skulle berätta för systrarna i Orito i Monorte del Cld. Alicante Spanien att de måste be och respektera honom i det välsignade sakramentet som uppenbaras på altaret på eftermiddagen. Nu är det här det enda stället som kyrkan känner igen som Guds närvaro. Men på grund av Hans närvaro, i hans foto, ibland när de inte kan lämna sitt rum, kan de be till honom genom hans foto.

Jag bor där, min närvaro är där.

Jag kan inte beskriva Guds närvaro i detta foto med ord. Jag hoppas att detta brev också kommer att läsas av ett par.

Varma hälsningar och välsignelser.

Far Jose Aleson.

Meddelande till Denise Morgan från Woodland California
Lördag den 24 oktober 1992 fick jag just ett foto av Jesus via post

Jesus sade
Tack, mitt barn, min fred är med dig. FotoKu som du just fått är inte något nytt. Jag hoppas att detta foto kommer att distribueras över hela världen. Ta med detta foto när du måste predika. Förstora och placera den på en plats som kan ses av personer. Skriv ut små bilder och dela dem. Jag ger pengarna när du måste betala det. Be om donationer att göra mer. Du kommer alltid ha tillräckligt med foton att dela med dem som vill ha det.

Mitt folk kommer att uppleva min närvaro i det här fotot. respekt, ge tid att be innan mitt foto. Min eukaristiska närvaro är verklig och levande i detta foto. Älsk detta foto i ditt hem när du respekterar det välsignade sakramentet, jag är din Herre, som älskar dig så mycket och längtar efter din kärlek.

Jag kommer att ge en stor välsignelse till alla som respekterar mitt foto. Varje plats som håller och respekterar det kommer att få min rikliga nåd och skydd som Guds Son under rensningen. Jag är verkligen med dig.

Mitt barn, multiplicera de bokstäver du får och meddelandet som jag just har berättat för dig och dela mitt foto och sprida det till alla nationer. Jag saknar att vara bland mitt folk. Jag älskar er alla.

Bön i Tribulation

HOUR PRAYER 00.00-00.15 NIGHT.

Jesus, min Herre ...

I det här kaoset vill jag inte kräva ett smidigt liv utan vågor.

Att bära korset är min plikt som din följare, inte rinnande.

Men Gud, när jag inte förstår din väg, visa min väg till din plan.

När förvirring och oro slog mig, släpp inte mina armar.

Kan jag stå fast mot vågorna i mina oregelbundna känslor.

Hjälp mig att vara tålmodig, full av kärlek och ödmjukhet.

Låt mig inte driva mot dig, överge i frestelsen.

Låt dina kärleksarmar stärka mig för att slåss.

Vakna mig att jag inte är ensam,

men du floppade aldrig och höll på att hålla mig, håller mig under alla omständigheter,

ännu mer i denna tonhårda och tråkiga atmosfär.

Gud låter mig vara renare i dina händer.

Amen.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

JESÚS NUESTRA SEGURIDAD-JACKY HAAS-ESPAÑA (ROMA CATÓLICA INTERNACIONAL) Venezuela

Imagen de la cara de Jesús Imagen de la cara de Jesús El rostro de jesus ¿Sabías que cuando se hizo la primera imagen del rostro de Jesús, quién tenía primero una imagen del rostro de Jesús? En la historia del camino de la cruz, se dice que María Magdalena limpió el rostro de Jesús con un paño, para que le dijeran que tenía una imagen del rostro de Jesús sobre el paño que había frotado. En otra historia, la imagen del rostro de Jesús es propiedad de alguien sin darse cuenta, incluso se considera un error, porque el propietario siente que nunca conoce a esa persona, ni toma fotografías de personas o cuadros, ni esculturas como esa, pero ¿por qué hay un cliché en su cámara? Ella, y ¿por qué las lavadoras de fotos pueden imprimir estas fotos? Siga la siguiente historia para una explicación: Cuando estaba en una peregrinación a Tierra Santa a mediados de octubre de 1982, tomé muchas fotos con la cámara estática 110. Cuando fui a casa y después de lavar e imprimir las fotos, vi esta

ORIGINAL PHOTOS OF JESUS ​​HAAS SPAIN (INTERN CATHOLIC). Kamba kenya.

Image of Jesus' Face Image of Jesus' Face The face of Jesus Did you know, when the first image of Jesus' face was made, who first had a picture of the face of Jesus? In the story of the way of the cross, it is said that Mary Magdalene wiped the face of Jesus with a cloth, so that she was told she had a picture of the face of Jesus on the cloth that she had rubbed In another story, the image of Jesus' face is owned by someone without realizing it, even considered as a mistake, because the owner feels he never knows such a person, nor does he take pictures of people or pictures, or sculptures like that, but why is there a cliche on his camera hers, and why photo washers can print these photos? Follow the following story for an explanation: When I was on a pilgrimage to the Holy Land in the middle of October 1982, I took a lot of photos with the static camera 110. When I went home and after the photos were washed and printed, I saw this picture of Jesus among other

ઈસુના હવાના મૂળ ફોટા (આંતરિક કૅથલિક). Gujarati.

ઈસુના ચહેરાની છબી ઈસુના ચહેરાની છબી ઈસુનો ચહેરો શું તમે જાણો છો, જ્યારે ઈસુના ચહેરાની પ્રથમ મૂર્તિ બનાવવામાં આવી હતી, જેની પાસે સૌ પ્રથમ ઈસુનો ચહેરો હતો? ક્રોસ સ્ટ્રીટ વાર્તામાં કહ્યું મેરી સુધારેલી પતિતા સ્ત્રી એક કપડાથી ઈસુના ચહેરા લૂછી છે, તેથી તેને કહેવાય છે તે ઘસવામાં કાપડ ઈસુના ફેસ મળી અન્ય વાર્તા, ઈસુના ફેસ કારણ કે માલિક હતો જેથી લોકો ખબર નથી, અને ક્યારેય જેથી ચહેરા સાથે લોકો અથવા છબી અથવા પ્રતિમા ચિત્રો લેવા, તે અનુભૂતિની વગર એક વ્યક્તિ પણ એક ભૂલ તરીકે ગણવામાં આવે છે, પરંતુ શા માટે કૅમેરા પર અતિ રૂઢ પોટ્રેટ છે તેણી, અને ફોટો વૉશર્સ શા માટે આ ફોટા છાપી શકે છે? સમજૂતી માટે નીચેની વાર્તાને અનુસરો: જ્યારે હું ઓક્ટોબર 1982 ની મધ્યમાં પવિત્ર ભૂમિ પર યાત્રા કરતો હતો, ત્યારે મેં સ્ટેટિક કૅમેરો 110 સાથે ઘણાં ફોટા લીધા. જ્યારે હું ઘરે ગયો અને ફોટા ધોવા અને છાપવામાં આવ્યા ત્યારે, મેં આ ફોટાને અન્ય ફોટાઓ વચ્ચે જોયું. પહેલા મેં વિચાર્યું કે દુકાનના કારકુરે ભૂલથી બીજા લોકોના ફોટા આપ્યા છે. મેં મારા પતિને કહ્યું કે મને તેના જેવા ચિત્રો લેવાનું લાગતું નથી. મને પણ યાદ નથી હોતું કે